top of page

השיח המשעבד (The Anatomy of SlaveSpeak) | חלק 16 ואחרון

השיח המשעבד - אחת הדרכים העיקריות שבאמצעותן הולכה האנושות שולל מאות ואלפי שנים. בניית השפה בצורה שקרית, שגרמה בסופו של דבר להנדסת התודעה אל תוך שיח של דרגות, של קיטוב ושל עבודת אלילי שקר. כדי לזכות בחירות האישית, ולהחזיר לידינו את הכוח שהפקדנו (מבחירה או מאונס) בידי "השליטים", עלינו להבין קודם כל ממה עלינו להשתחרר, מחיקת הידע הקודם חיונית לפני שמעבדים ידע חדש. מסה זו נכתבה על ידי פרדריק מאן (Frederick Mann). עקב אורכה, היא מוגשת כאן בחלקים נוחים להבנה ועיבוד. זהו הפרק האחרון והמכריע (לדעתי).

לנוחותכם, מצורף גם קובץ PDF להורדה אותו ניתן גם להדפיס.

תרגום ועריכה: יעל רמון

Slavespeak-Heb part 16
.pdf
Download PDF • 241KB

השיח המשעבד (The Anatomy of SlaveSpeak) חלק 16 ואחרון מסה מאת: פרדריק מאן (Frederick Mann) Copyright 1997 Terra Libra Holdings ALL RIGHTS RESERVED http://threader.ecs.soton.ac.uk/lists/the_process/4102/attachment/the_process.4102.2.html

אף- פריים (F-Prime) אנגלית תקנית ללא "להיות" = אי-פריים (E-Prime). אנגלית תקנית ללא שיח משעבד, בתוספת שיח חופשי = אף-פריים (F-Prime).

ב"שיח חופשי" אני מתכוון למלים כמו "טרורקרט" המיועדות במיוחד להפחתת כוחם של הטרוריסטים הביורוקרטים ושל סוכני הכפייה הפוליטיים, ולהגברת כוחן של הישויות הפרטיות ואוהבות החופש. גם המונח "שיח משעבד" הוא שיח חופשי. ניסיתי לכתוב את כל הדוח הזה בשפת אף-פריים, קיצור ל-פרידום-פריים (Freedom-Prime), או פרי-פריים (Free-Prime). לאף-פריים יש שלושה חוקים בסיסיים: 1. מחיקת השיח המשעבד מן המחשבה שלכם אם אתם מוצאים את עצמכם חושבים על מושגים כמו "הנסיכה דיאנה", תקנו את עצמכם ואמרו - "לא! דיאנה וינדזור". אם אתם מוצאים את עצמכם חושבים על מושגים כמו "ממשלה", תקנו את עצמכם ואמרו - "לא! טרורקרטים". 2. הימנעו משימוש בשיח משעבד כשאתם מדברים וכותבים, במידת הנדרש כאשר אתם אומרים או כותבים "ממשלה" (ללא מרכאות), הוסיפו את המרכאות לפחות באופן מחשבתי, או הצליבו אצבעותיכם מאחורי הגב להזכיר לעצמכם את העובדה ששיח משעבד אינו רצוי מבחינתכם. 3. סייעו לאחרים לרפא עצמם מן השיח המשעבד ייתכן שיהיה עלינו לפתח מספר קווים מנחים לדיבור וכתיבה באף-פריים. יש צורך ביותר מלים של שיח חופשי שישמשו כממים עוצמתיים כדי לנצח את הממים הישנים והמזיקים של השיח המשעבד הפוליטי. לאף-פריים יש חוק משני חשוב נוסף: השתמשו בשפה תקנית כאשר אתם מדברים עם שוטר שעצר אתכם בצד הדרך, או בפני כל קהל שאינו בשל לשמיעת אף-פריים. ייתכן שנידרש לשיטות או טכניקות נוספות כדי להכין את הציבור לשימוש באף-פריים. דוגמאות לאף-פריים - משפטים מתורגמים לאי-פריים ולאף-פריים אנגלית: מרטי הוא "חור-תחת". (E-Prime) אי-פריים: מרטי אומר לעתים קרובות דברים שגורמים לי לכעוס. אף- פריים (F-Prime): מרטי אומר לעתים קרובות דברים שאליהם אני מגיב בכעס - עדיין לא למדתי כיצד לטפל באמירותיו בצורה הגיונית. (הצבת סיבתיות רגשית במקום שהוא חיצוני לכם מהווה שיח משעבד והיא היבט של השתתפות מיסטית - participation mystique - ראה יונג).

אנגלית: פנאטים דתיים כמו דוד כורש הם מסוכנים. (יצירת ההצהרה החבויה ש"דוד כורש היה פנאט דתי"). (E-Prime) אי-פריים: הממשלה מתייחסת אל דוד כורש, שמאמיניו האמינו שהיה אל, כאל סכנה לסמכותם. (הבהרה מי מחזיק באילו אמונות). אף- פריים (F-Prime): מספר טרורקרטים פרטיים מתייחסים אל דוד כורש, שמאמיניו האמינו שהיה "אל" (לכאורה), כאל סכנה ל"סמכות" שהם מתיימרים להחזיק בה. (המונח "ממשלה" משמש כאן, באופן מיוחד, כאילו הוא ישות רצונית המסוגלת ל"שיקול דעת", והוא מהווה שיח משעבד בצורתו הגרועה ביותר, וכן גם היבט של השתתפות מיסטית. "אל" ו"סמכות", המופיעים בתרגום לאי-פריים, מהווים שיח משעבד).

אנגלית: קולה של נטלי מרצ'נט הוא היפה ביותר בעולם. (E-Prime) אי-פריים: אני אוהב את קולה של נטלי מרצ'נט יותר מכל קול אחר. אף- פריים (F-Prime): אני אוהב את קולה של נטלי מרצ'נט יותר מכל קול אחר. אנגלית: נטלי מרצ'נט היא רמאית קומוניסטית. (E-Prime) אי-פריים: נטלי מרצ'נט אמרה שהיא מתייחסת לרכוש פרטי כאל דבר רע. (הצהרה תיפעולית של עובדה הניתנת להוכחה, לגבי דבר שמישהו אחר אמר). אף- פריים (F-Prime): נטלי מרצ'נט אמרה שהיא מתייחסת לעיקרון הרכוש הפרטי כאל דבר רע.


אי-אף-פריים (EF-Prime):

ניסיתי לכתוב חלק מדוח זה - החל מן הפרק על "סמנטיקה כללית" ועד ל"דוגמאות של אף-פריים (F-Prime)" - באף-פריים (F-Prime).

שיח משעבד מתוחכם

מישהו פרסם לאחרונה את הציטוט הבא, מאת ל. נייל סמית' (L. Neil Smith):

"לאמריקאים מן המעמד היצרני נשבר מן האיומים של הוריהם בקשר ל[דברים], שהם חושבים בתמימות שנועדו להגן עליהם.

נמאס להם מן השוד שמבצעים כלפיהם פקידים עם משכורות של 5 ו-6 ספרות.

נמאס להם שמחסלים אותם באמצעות מלחמות חסרות היגיון בזו אחר זו, המאורגנות בנוחות כמעט כל דור.

נמאס להם שמחזרים אחריהם ואחר כך זורקים אותם במחזורים של שנתיים וארבע ושש שנים על ידי דמויות ציבוריות שאפילו את ילדיהם לא היו מפקידים בידם.

ללא ספק, מעמד היצרנים האמריקאי בחר בחירות אומללות בעבר.

ללא ספק, הוא יעשה אותו דבר גם בעתיד.

אולם, בסופו של דבר, המעמד היצרני האמריקאי ינצח, בדיוק משום שהוא יצרני, והאויב שלו אינו כזה."

ל. נייל סמית' - L. Neil Smith

הציטוט הוא מן המאמר "הפיצוץ הגדול", שנכתב בתחילת אוגוסט 2001.

(באופן מפתיע (או לא...?) כחודש לפני אירוע מגדלי התאומים ב-11.9 - י.ר.)

ניתן למצוא את המאמר המלא בארכיון האינטרנט:

הערותיי וניתוח שלי:

  • אתם עצמכם באופן אישי חייבים (אם לא עשיתם זאת עדיין) לגלות שאתם חופשיים מעצם קיומכם, כחוק טבע.

  • אתם עצמכם באופן אישי חייבים (אם לא עשיתם זאת עדיין) לתבוע את החופש שלכם.

  • אתם עצמכם באופן אישי חייבים (אם לא עשיתם זאת עדיין) לרכוש את הידע, השיטות והכישורים להפסיק את תמיכתכם ב"שיטה" ולחיות חיי חופש.

  • אתם עצמכם באופן אישי חייבים (אם לא עשיתם זאת עדיין), לגלות את המנגנון שבאמצעותו משעבדים רודנים את קורבנותיהם ושבאמצעותו הקרבנות משמרים עצמם במצב של שיעבוד.

סמית' מציין ש"בסופו של דבר, המעמד היצרני האמריקאי ינצח, בדיוק משום שהוא יצרני, והאויב שלו אינו כזה."

למעשה ה"חבילה" של סמית' מהווה צורה הרסנית של שיח משעבד.

משום שלאנשים יצרניים נמאס מן הדיכוי והם יצרניים, בעוד הרודנים שלהם אינם יצרניים, לכן, האנשים היצרניים ינצחו באופן אוטומטי.

הרמיזה המתוחכמת היא בכך שהודות ליצרנותם, הקרבנות ינצחו.

כדי לנצח, לכאורה, עליהם רק להמשיך להיות יצרניים.

אולם למעשה, ה"שיטה" היא כזו שהרודנים הם "יצרניים" ביותר במציאת דרכים "טובות יותר" לשמור את קורבנותיהם משועבדים, להדק את האזיקים על ידיהם ולבזוז אותם עוד ועוד.

וככל שלקורבנותיו של סמית' יימאס יותר, כך הם יעבירו יותר יצרנות מעצמם לידי הרודנים, ויעצימו אף יותר את כוחם של האחרונים. בעל הכישורים אינו בהכרח המנצח הסופי.

כל עוד הרודנים הם בעלי כישורים גבוהים יותר בתחום הכפייה על קורבנותיהם, והקורבנות לא רוכשים כישורים גבוהים יותר בשחרור עצמם, הרודנים ימשיכו לנצח.

הברום (bromide) של סמית' יכול לספק, לכל היותר, תקווה מזויפת ולגרום לכמה קרבנות שנמאס להם להרגיש טוב יותר - תוך שהם נותרים סגורים במסגרת כלא מוחי שיבטיח, ככל הנראה, את המשך דיכויים ושיעבודם.

"שפה יוצרת פחדים המתיישבים בראשנו ומהפנטים אותנו."

-- רוברט אנטון וילסון, מבוא ל"עץ השקרים" (מאת כריסטופר ס. הייאט, דוקטור לפילוסופיה)


סוף

124 צפיות0 תגובות

שימרו והגנו על בריאותכם עם

נוגד החמצון החזק ביותר בעולם

אנטי מיקרוביאלי ואנטי דלקתי

bottle-and-box326x440.png

צבע הכסף

386010_2-666514694.png
Paybox.jpg
bottom of page