top of page

שימוש בויטמין D הפחית תמותה מקורונה ב- 82%, המחוקק הבריטי קורא להפצה נרחבת שלו

המחוקק הבריטי דייוויד דייוויס (David Davis) מפציר בממשלת בריטניה להגדיל את התוכנית למתן תוספת ויטמין D לאנשים בסיכון לחלות בקוביד-19, בעקבות תקדים מרשים שנקבע באנדלוסיה, ספרד.

דייוויד דייוויס (David Davis)

בנאום בפני בית הנבחרים ביום חמישי, ה-21.1.2021, הפציר דייוויס כי על בריטניה ללכת בעקבות אנדלוסיה, אשר הפיצה תוסף ויטמין D בשם קלציפדיול (Calcifediol) לכל תושבי בתי אבות בנובמבר האחרון. מאז, מקרי המוות מקוביד-19 במחוז זה בספרד ירדו ב -82%.


דייויס, מזכיר המדינה לשעבר של 'המחלקה ליציאה מהאיחוד האירופי', שב והדגיש כי ויטמין D הינו תכשיר בטוח ולא יקר - אספקה ​​של שנה עולה 15 פאונד לאדם בלבד. יתרה מכך, "יש לו יתרונות בריאותיים רבים אחרים שהוכחו וכפי שהראתה ממשלת אנדלוסיה, זה יכול להיות כלי נשק יעיל באופן דרמטי במאבקנו נגד הקורונה".


מקרי המוות באנדלוסיה ירדו מ- 187 בנובמבר, ל-11 בלבד בתחילת חודש דצמבר, פר מיליון נפש. חודש ינואר יסתיים עם 33 מקרי מוות בלבד, פר מיליון. בבריטניה בינתיים, מקרי המוות למיליון עלו מ- 175 בנובמבר ליותר מ-300 בחודש דצמבר.


דייוויס נתן קרדיט לממשלת בריטניה על התוכנית למתן ויטמין D שהיא מספקת בחינם לתושבי בתי אבות. תחת המלצה של מחלקת בריאות הציבור באנגליה, יש לתת 10 מיקרוגרם (מק"ג) של ויטמין D מדי יום, למניעה.

יחד עם זאת, דייויס טען כי כמות זו קטנה כ"טיפה בים" מכדי להשפיע באופן משמעותי, על אלו ה'פגיעים מבחינה קלינית'. מינון התוסף אינו מספיק, יש ​​להגדיל אותו ל- 100 מק"ג ולאפשר לכל האוכלוסיות שבסיכון לקבלו. "התוכנית למתן ויטמין D צריכה להינתן לא רק לתושבי בתי אבות, אלא לכל האוכלוסיות בסיכון, כולל אנשים במשקל עודף, מיעוטים שחומי עור ואסייתיים, חולי סוכרת ויתר לחץ-דם." לדברי דיוויס.

אוכלוסיות אלו נקשרו לשיעורים גבוהים של מחסור בויטמין D. מחקר אחד למשל, מצא כי יותר מחצי מהאוכלוסייה האסיאתית בבריטניה ויותר משליש משחומי העור במדינה סובלים ממחסור חמור בויטמין D.

למרות המידע הרב בנושא, גורמי הבריאות טענו מנגד כי אין עדיין, ברגע נתון זה, מספיק ראיות כדי לאשר או להמליץ ​​על נטילת ויטמין D לטיפול.


"התוכנית למתן ויטמין D צריכה להינתן לא רק לתושבי בתי אבות, אלא לכל האוכלוסיות בסיכון, כולל אנשים במשקל עודף, מיעוטים שחומי עור ואסייתיים, חולי סוכרת ויתר לחץ-דם." - דיוויד דיוויס.



ג'ו צ'רצ'יל (Jo Churchill)

ג'ו צ'רצ'יל (Jo Churchill), מזכירת המדינה הפרלמנטרי למניעה, בריאות הציבור וטיפול ראשוני שבמחלקת הבריאות והטיפול החברתי, אמרה כי המחלקה שלה לא מוכנה לאמץ ויטמין D כטיפול בקוביד-19 עקב "עדויות לא מספיקות".

"ישנם כמה חומרים מזינים המעורבים בתפקוד התקין של המערכת החיסונית, אולם נכון לעכשיו אין מספיק ראיות לכך שנטילת ויטמין D תמתן את ההשפעות השליליות של הקורונה", נאמה צ'רצ'יל בפני הנבחרים ביום חמישי. כל זה נאמר למרות מחקרים רבים שהוכיחו כי חוסר בויטמין D עלול לגרום לאנשים לחלות בקוביד-19 בצורה חמורה יותר. מחקר שנערך בספטמבר מאוניברסיטת שיקגו הראה כי מחסור בויטמין D קשור לסבירות גבוהה יותר להימצא חיובי בבדיקה לנגיף הקורונה. מחקר אחר, שפורסם בנובמבר בכתב העת Nutrientsהראה כי נטילת תוספי ויטמין D באופן קבוע בשנה שקדמה למגיפה נקשר למחלה פחות קשה ולסיכוי טוב יותר להישרדות בקרב קשישים, מאשר אלו שלא נטלו ויטמין D כלל או מאלו שנטלו רק לאחר האבחון.

במחקר שנערך באוקטובר, אשר פורסם בכתב העת Steroid Biochemistry and Molecular Biology, החוקרים מצאו כי טיפול במינון גבוה של קלציפדיול מפחית משמעותית את הסיכון להתאשפז בטיפול נמרץ. החוקרים במחקר הגיעו למסקנה כי מתן קלציפדיול מסוגל להפחית את חומרת המחלה.

ויטמין D דרוש למערכת החיסון כדי להילחם בזיהומים. הוא מיוצר בגוף כאשר העור נחשף לאור שמש. יש להיחשף לשמש ולאכול מוצרים המכילים ויטמין D במטרה להילחם בקוביד-19.



הכתבה פורסמה באתר Naturalnews בתאריך 22.1.2021


תרגום: פנחס רוזנר

עריכה: עמית

פוסטים קשורים

הצג הכול

שימרו והגנו על בריאותכם עם

נוגד החמצון החזק ביותר בעולם

אנטי מיקרוביאלי ואנטי דלקתי

bottle-and-box326x440.png

צבע הכסף

386010_2-666514694.png
Paybox.jpg
bottom of page