%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D%20%D7%9E%

מקום לדעת KNOWHERE

  

יו-טיוב, גוגל, פייסבוק, וטוויטר מבצעים את שריפת הספרים הדיגיטלית הגדולה ביותר בעולם,

בעודן משתמשות בכוחן כדי לקדם את הנארטיב השקרי ולהסתיר את האמת מאוכלוסיית העולם. את הסרטונים, הידע והמידע, שאדריכלי הסדר העולמי החדש לא היו רוצים שתראו - תמצאו כאן. 

Search

לודוויג ואן-בטהובן - היה או לא היה?


מאת: luddite

תרגום ועריכה: יעל רמון

06.04.2021

https://stolenhistory.net/threads/famous-falsified-musicians-ludwig-van-beethoven.4152/








ברצוני להציג בפניכם את הרווק החידתי והחירש עד להדהים, לודוויג ואן בטהובן. האיש, האגדה ו...ובכן, בעיקר האגדה.

הוא החל להלחין כשהיה בן 7 - בדומה למוצרט, שהיה בן 6:

SH Archive - Music | - Wolfgang Amadeus Mozart - anything strange there?

מכל מקום, אפילו נתון זה שנוי במחלוקת בחוגים מסוימים כגיל מבוגר מדי. בגיל 14 מונה כנגן עוגב של מקהלת מקסימיליאן פרנץ. אני מאמין לגיל משום שראיתי פעם את להקת סילברצ'ייר* בהופעה חיה, כשהיו בני 14, והם ניגנו שירי זבל עם 3, ולפעמים 4 אקורדים. *סילברצ'ייר היתה להקת רוק אוסטרלית שהוקמה ב-1992. סילברצ'ייר מכרה למעלה מ-6 מיליון אלבומים ברחבי העולם.


ואפילו כך, אין חולק על כך שכאשר החל לסבול מבעיות בריאות וחירשות, הוא עדיין פמפם מוזיקה בקצב נדיר, אם ניתן בכלל לתיאור. למעשה, בתקופת מחלתו, זה היה כאילו לא היה כלל חירש וחולה, שכן האיכות, המגוון והמורכבות של יצירותיו רק הלכו והשתכללו. אם נתעלם מכל זה, חייו היו קלים למדי. תביעות מתמשכות ורבות, מיתות במשפחה, מריבות משפחתיות, ניסיונות התאבדות במשפחה, כישלון מוחלט בהשגת אישה (אפילו שהיה המלחין המפורסם ביותר בווינה) ובעיות כספיות עקב הסדרי עבודה בלתי עקביים. לא, אף אחד מן העניינים השוליים הללו לא הצליח להסיט אותו מדרכו, ואין שום סיבה לכך, שהרי היה גאון.


בגיל 24 (שנת 1795) סיים את לימודיו בהיידן (משמאל) ובאלברכטסברגר (מימין).











בשנת 1795, כשסיים את לימודיו, הוא היה בשיא תפוקתו. באותה שנה דלת אירועים של לימודים ובחינות גמר הוא הלחין 146 יצירות לתזמורת, תזמורת סימפונית, פסנתר, כינור ומקהלה, הופיע את הופעותיו המפורסמות הראשונות, חיזר במרץ ולאחר מכן דחה הצעת נישואין לזמרת הנודעת למחצה מגדלנה וילמן. וכאילו לא די בכך, המורה הוותיק שלו, היידן, הגיע מלונדון לבקרו ואחריו הגיע גם אחיו קרל. ובין כל ואתן הקומפוזיציות שפרסם באותה שנה, ניתן למצוא גם את הטריו המפורסם לפסנתר (אופוס 1). ממוצע של יצירה אחת בכל יומיים וחצי. לחלוטין לא עניין של מה בכך. קיימים אתרי אינטרנט רבים הפולטים פיסות מידע עובדתי לכאורה לגבי מתי בדיוק התחרש הגאון החירש שלנו, אולם לצורך מאמר זה, אתייחס לשנת 1797, כפי שמפורט בקישור זה Chronology of Beethoven's life - Ludwig van Beethoven's website. שנה זו מציבה אותו בגיל העדין למדי של 26 שנים. אפשר כמובן להיתקל במספרים שונים בהקשר זה עקב רצונו העז לשמר את חירשותו בסוד כמוס ככל האפשר. ואולם, חירשות אינה דבר שניתן להסתירו לאורך זמן, בייחוד אם אתה המוזיקאי הידוע לודוויג ואן בטהובן, המופיע בפני סטודנטים בתשלום מלא, כנסיות הומות קהל והרכבים תזמורתיים גדולים. בגיל 26 הוא כבר הלחין כמות שירים לא מעטה. 433 אם לדייק. יצירות אלו נעות בין קטעים לפסנתר/כינור סולו, דואו, טריו, מוזיקה קאמרית (4 כלים), שביעיות, הרכבים קוליים למוזיקה קאמרית, תזמורות וסימפוניות (יותר מ-30). כל יצירה כללה לפחות 3 חלקים: הקדמה, אמצע וסוף. רבות מהן כוללות בתוכן שורות מלודיות שאינן חוזרות על עצמן אלא מתפתחות עם התפתחות היצירה. דבר מפתיע שיש לשים אליו לב הוא שבסוף המאה ה-18 לא היתה ללודוויג ואן בטהובן גישה למחשב שיעתיק/ידביק את השורות המלודיות או יתקן טעויות. במקום זה הוא השתמש בנייר ודיו. הנייר והדיו היו באיכות כה גבוהה שהם שרדו קרוב ל-250 שנה, עד עתה, ועדיין קריאים בצורה מושלמת, ואף פתוחים עדיין לפרשנות מלודית. אם היה שוגה בכתיבתו היה עליו להתחיל הכל מחדש.

בטהובן במספרים

קצת סטטיסטיקה לתהות על קנקנה.שימו לב, אני מעריך כלפי מטה במידה קיצונית את החלקים והמלודיות, וקרוב לוודאי שגם את הקטעים הכליים והווריאציות, אולם יהיה עלי להשקיע זמן רב ויקר בחישובים כדי לקבוע סופית עניין זה.אני מעדיף לשגות כלפי מטה מאשר להגזים כלפי מעלה.אז, המספרים שתראו להלן הם נמוכים מן המספרים בפועל, ויהיה עליכם להפעיל את דמיונכם כדי לתפוס את התמונה במלואה.

ראשית עליכם לדעת במה מדובר.הבחורצ'יק כתב הרבה שירים..אם נדייק בצורה נחרצת - 1285 שירים.זיופים, וריאציות ועבודות שאבדו יכולים להטות את הוויכוח על המספר לכאן או לכאן, אולם למען הכיוון הכללי של ימינו, זהו המספר שחישבתי.גיליון העבודה מצורף בקישור למטה, כדי שתוכלו לראות את המתודולוגיה שלפיה פעלתי.

להלן גרף שהפקתי מן הרשימה הדקדקנית של כל עבודותיו, שמיפיתי עד לשנת הסיום המקובלת.




למטה ניתן למצוא דוגמה של שני עמודים (212 ו-253) מכתב היד לסימפוניה התזמורתית אופוס 60, משנת 1806, המכילה 263 עמודים.היו לו 84 סימפוניות תזמורתיות כלאו, ועוד 54 הפקות בימתיות, אופרות, מחזות וכד', קטנות אך במעט, לא יותר מדפים ספורים.תוכלו להבחין בניסיון לשרבט טעות או שתיים מדי פעם.היה עליו באמת להמציא את המחק, שכן היה זה קל יותר מאשר להיות פרנואיד ולכתוב 794,130 דפים בכתב יד לאורך הקריירה שלו.כן, קראתם נכון את המספר.לודוויג ואן בטהובן, בהערכה כלפי מטה, צריך היה לכתוב לקרוב ל-800 אלף דפים של תווים במהלך חייו.

מקור:

Catalogue of Beethoven Autograph Manuscripts » Center for Beethoven Research | Boston University


יצירה לתזמורת כוללת בממוצע כ-270 עמודים ויותר.קיימות יותר מ-10,000 מלודיות פרטניות עבור כל כלי בנפרד, וזוהי רק דוגמה סטנדרטית.

מיפיתי זאת ושוב, גם כאן העדפתי לשגות כלפי מטה.

אז, כל יום, במשך 36 שנים, לודוויג שלנו כתב, בממוצע ולכל הפחות, 60 עמודי תווים ו-966 מלודיות. הקשר לאילומינטי אושר בזאת. 3, 6, ו-9. וזה לא כולל את הכתבים האבודים שנמצאו לאחרונה... שאני מתייחס אליהם כאל 100% זיוף, למרות שהם עשויים לספק רמז לגבי תרומתם של מוזיקאים אחרים.

עכשיו ברצוני להתייחס למספר נקודות כאן. 1. סך כל השירים הסתכם ב-1285, ובכלל זה וריאציות על קומפוזיציות. ללא הווריאציות מדובר במספר נמוך בכ-100, אולם בחרתי לכלול אותן, משום שהווריאציות שונות כל כך עד שמדובר כמעט במאמץ זהה לזה המושקע ביצירה חדשה. 2. אני מתייחס לחירשות שלו כדי להדגיש עד כמה מדהים היה הבחור החירש הזה. רבות מיצירותיו כוללות משחקים פנימיים של שירה, כלים ותנועות מורכבים עד כדי כך, שתזמורות רבות נזקקות לשבועות רבים של אימון על יצירה בודדת אחת.

3.במהלך חייו היצרניים, של כ-36 שנות חיים, לפני פטירתו הבלתי צפויה בגיל 56, הוא הפיק בממוצע 35.69 יצירות לשנה.

4.הוא היה אוהד גדול של מוזיקה אירית, סקוטית, וולשית ובריטית.היא היה מאהב כל כך טוב ש-10% מן היצירות והווריאציות שלו נכללו בקטגוריה זו.הוא לא רק לקח שירים ישנים (למרות שעשה זאת בהזדמנויות רבות), אלא יצר פורמטים סטנדרטיים ופרשנויות לאותם שירים, כמו למשל יום סנט פטריק, האל ישמור את המלכה, שלוט על בריטניה (St Patrick's Day, God Save the King and Rule Britannia).השניים האחרונים זכו ל-5 ו-7 וריאציות, בהתאמה.הוא אהב את הסגנון הזה אף יותר מכל סגנון בודד או לאומיות אחרים (ונראה שאף של ארץ מולדתו בכלל זה).כשחושבים על כך, הוא קצת נראה אירי...מין כובען משוגע כזה...


רשימת חלק משיריו "האהובים ביותר" לפי תאריכי פרסומם 37 שירים סקוטיים ב- 2 כרכים בין השנים 1815-19 (בגילאים 45-49)

· O! Thou Art the Lad of my Heart​ · Sympathy ("Why, Julia, say, that pensive mien?")​ · Bonnie Laddie, Highland Laddie ("Where got ye that siller moon")​ · Dim, Dim is my Eye​ · The Sweetest Lad was Jamie​ · Again, my Lyre​ · Swiftly Glides the Bonny Boat​ · Could This Ill World Have Been Contriv'd​ · Cruel Was My Father​ · O, How Can I Be Blithe and Glad​ · O, Had My Fate Been Join'd With Thine​ · The Lovely Lass of Inverness​

· Mary, at Thy Window Be​ · Come Fill, Fill, my Good fellow!​ · Behold my Love how Green the Groves​ · The Maid of Isla ("O maid of Isla from yon cliff")​ · Sweet were the Hours​ · Music, Love and Wine ("O let me music hear, night and day!")​ · Sally in Our Alley ("Of all the girls that are so smart")​ · The Highland Watch ("Old Scotia, wake thy mountain strain")​ · Jeanie's Distress ("By William late offended")


​57 שירים איריים ב- 3 כרכים בין השנים 1810-12(בגילאים 40-42) ​כולל

· נעימה טירולית: “I bin a Tiroler Bua”​

· נעימה סקוטית: “Bonny Laddie, Highland Laddie”​ · נעימת רוסיה הקטנה, המוכרת גם כשיר עם מרוסיה הקטנה · נעימה סקוטית: “The Pulse of an Irishman” or “St. Patrick’s Day”​ · נעימה טירולית: “A Madel, ja a Madel”​ · נעימה סקוטית: “Merch Megan” or “Peggy’s Daughter”​ · נעימה רוסית: “Schöne Minka”​ · נעימה סקוטית: “O Mary, at thy Window Be”​ · נעימה סקוטית: “Oh, Thou art the Lad of my Heart”​ · נעימה סקוטית: “The Highland Watch"

​ 26 שירים וולשיים בין השנים 1810-15 (בגילאי 40-45) 9 בריטיים וכן "Rule Britannia" (עם 7 וריאציות), "God Save the King" (עם 5 וריאציות) בין השנים 1803-17 (בגילאי 32-47). סה"כ: 129 שירים מאירלנד, סקוטלנד, ויילס ובריטניה.

סיכום אז, כל יום, במשך 36 שנים, לודוויג שלנו כתב, בממוצע ולכל הפחות, 60 עמודי תווים ו-966 מלודיות.

הנתונים דלעיל מראים, שזה לחלוטין בלתי אפשרי בהתחשב באיכות הגבוהה והמגוון הרחב של העבודות. כאחד מן המלחינים האהובים עלי, כשהאהוב ביותר הוא בלה ברטוק, התעצבתי במיותר להגיע למסקנה הברורה הזו, אולם, ידידי הוותיק לודוויג, אתה אינך יותר מאשר סל קניות שבתוכו הרבה מוזיקאים אחרים מתקופות קודמות. אוסף של עבודות מוזיקליות, כולן מאוגדות למכלול של מלחין אמיתי פוטנציאלי אחד. מה בדיוק הוא כתב בעצמו? אולי לעולם לא נדע, אבל אני, בכל אופן, עדיין אמשיך להאזין לו, גם אם באזניים מפוקחות יותר.

סטטיסטיקה ומקורות

הסטטיסטיקה חושבה בעזרת נתונים שנמצאו כאן: List of compositions by Ludwig van Beethoven - Wikipedia (כן, כן, אני יודע שזה ויקיפדיה, אבל הם היו המקור היחיד שניתן היה להעתיק בצורה נקייה אל תוך גיליון עבודה). ערכתי השוואה בין הנתונים הללו לנתונים באתרים אחרים, ונראה שיש תמימות-דעים לגביהם.

​גיליון הנתונים שלי ניתן לצפייה בפורמט קריאה בלבד. קצת בלאגן... Beethoven Data on CryptPad

​לראשונה נתקלתי בנושא זה לגבי לודוויג ואן בטהובן בקבוצת פייסבוק שניהלה חוקרת טובה בשם מרסיה רמאלו "Marcia Ramalho". היא אמרה את הדברים הללו, שהריצו אותי אל מחילת ארנב בת יומיים.

לפני שמישהו שואל, התשובה היא - כן!

גם אני חושב שבטהובן מעולם לא היה קיים.

עבודתו שייכת ליוצרים בלתי ידועים מציוויליזציה שהושמדה וששאריותיה פוזרו ברחובות ובמדבריות העולם כולו.

​אפילו השם בטהובן נראה מזויף. פשוט חיבור בין שתי המלים "סלק" ו"מרחף". ​

מקור: https://www.facebook.com/groups/2298308860491967/permalink/2995534314102748


הערת שוליים: לקח לי כמעט יומיים לאסוף את הנתונים וייתכן שיש טעויות קטנות, אולם עם כמות נתונים כה רבה, אותה מסקנה היתה מתקבלת, לדעתי, גם ללא הטעויות.

299 views0 comments