top of page

סלובקיה אישרה רשמית את התרופה איברמקטין למניעה ולטיפול בקורונה | Trial Site News

שר הבריאות של הרפובליקה הסלובקית, מארק קרייצ'י (Marek Krajčí), רשם את התרופה איברמקטין (Ivermectin) באופן רשמי למניעה ולטיפול ב- SARS-CoV-2, הנגיף העומד מאחורי קוביד-19.


בשורת החדשות אודות האישור התרחשה אתמול, ה-27 בינואר, כאשר קיבלו הרופאים ידיעה שהם יכולים להמשיך לרשום מרשמים מורשים לתרופה, הן בבתי חולים והן באשפוז חוץ.

ב- 26 בינואר, שר הבריאות העניק היתר לתרופה הלא רשומה, מכיוון שאיברמקטין נמצאת כבר בשימוש על בסיס חמלה בחצי השנה האחרונה.


התרופה כנגד טפילים אושרה על ידי שר הבריאות, בהרשאה מותנית, לאחר בקשה רשמית של פרופ' איוואן שרייטר (Ivan Schréter), המומחה הראשי למחלות זיהומיות במשרד הבריאות של הרפובליקה הסלובקית.

פרופ' איוואן שרייטר

אתר החדשות TrialSite מפרש כי ההרשאה תקפה למשך שישה חודשים, לבתי חולים וטיפול אמבולטורי לטובת התוויה רפואית למניעה וטיפול בחולים עם קוביד-19. התרופה תהיה זמינה גם בבתי מרקחת מורשים. צו זה של שר הבריאות מאפשר כעת את הייבוא של התרופה לסלובקיה.


סלובקיה, אומה מזרח-אירופאית, המונה 5.4 מיליון בני אדם, חברה באיחוד האירופי מאז 2004, עשתה זה עתה היסטוריה. האישור בפועל היה תוצאה של שיתוף פעולה בין אנשי מקצוע בתחום הבריאות, עיתונאים ופעילי בריאות אחרים שעבדו במרץ להעלאת המודעות לנתוני היעילות הגוברים של איברמקטין בהקשר למגיפה של קוביד-19.


דניאל אוקונור (Daniel O’Connor) מ- TrialSite ערך ראיון עם אנדריי חלגס (Ondrej Halgaš),

ביוכימאי מאוניברסיטת טורונטו. חלגס, במקור מסלובקיה, היה מעורב באופן פעיל ברשת המארגנת

אנדריי חלגס ו- Networks TrialSite השתלבו עם "ברית החזית לטיפול קריטי בקוביד-19" (Front Line Covid-19 Critical Care Alliance – FLCCC), אנשי אקדמיה אחרים, עיתונאים ורופאים הפועלים להעלאת המודעות לגבי אפשרות טיפול חשובה זו באיברמקטין במהלך המגיפה.

אנדריי חלגס

אנדריי חלגס הביע גאווה על כך שמדינת מולדתו הצליחה להיות האומה הראשונה באירופה שאישרה רשמית תרופה זו כהשלמה לחיסונים ולטיפולים אחרים. חלגס סיפר שהוא שיתף פעולה עם רופאים כמו ד"ר פייר קורי (Pierre Kory) וד"ר פול מאריק (Paul Marik) ממייסדי ה-FLCCC ואחרים.

חלגס מדווח כי גם בגרמניה, ככל הנראה, השימוש באיברמקטין גדל, "אני בקשר עם קבוצת רופאים משם, שטיפלה בקשישים בבית אבות עם איברמקטין. אחוז התמותה בבתי אבות בגרמניה הוא בין 25% עד 30%. לאחר שטיפלו בכ-100 דיירים באיברמקטין, השיעור ירד לכ-5%, וזהו הבדל עצום. כמובן שזו לא תוצאה של מחקר פורמלי, אך בכל זאת התוצאה מייצגת נתונים נוספים בעולם האמיתי".


הכתבה פורסמה באתר Trialsitenews בתאריך 28.01.2021


תרגום: פנחס רוזנר

עריכה: עמית


פוסטים קשורים

הצג הכול

שימרו והגנו על בריאותכם עם

נוגד החמצון החזק ביותר בעולם

אנטי מיקרוביאלי ואנטי דלקתי

bottle-and-box326x440.png

צבע הכסף

386010_2-666514694.png
Paybox.jpg
bottom of page