top of page

אסימפטומטיים אינם מדבקים! כך מגלה מחקר של 10 מיליון אנשים


מחקר בשם Post-lockdown SARS-coV-2 nucleic acid screening in nearly ten million residents of Wuhan, China שהתפרסם בתאריך 20.11.2020 בכתב העת המדעי Nature Communications חקר את הימצאות נגיף הקורונה בקרב כעשרה מיליון איש בווהאן, סין.



המחקר שפורסם בנובמבר בכתב העת המדעי Nature Communications, הורכב על ידי 19 מדענים, בעיקר מאוניברסיטת Huazhong למדע וטכנולוגיה בווהאן, אך גם ממוסדות מדעיים ברחבי סין כמו גם בבריטניה ובאוסטרליה.

ונעשה על תושבי ווהאן, סין כחודשיים לאחר סיום הסגר. בין התאריכים 14 למאי עד ה-1 ליוני, 2020 , וכלל 9,899,828 אנשים.



מתוך בדיקות של כ-10 מיליון איש, נמצאו רק 300 מקרים של אנשים ללא סימפטומים (אסימפטומטיים).

המחקר עקב אחר האנשים האסימפטומטיים ואחר 1,174 אנשים שהיו במגע ישיר איתם.

המחקר בדק את כולם ומצא כי כולם היו שליליים לנגיף Covid-19.



גילם של אלה שנמצאו ללא תסמינים נעו בין גיל 10 ל -89, כאשר השיעור החיוביים האסימפטומטיים היה "הנמוך ביותר בקרב ילדים או מתבגרים מגיל 17 ומטה" והשיעור הגבוה ביותר שנמצא בקרב אנשים מעל גיל 60.



החוקרים מצאו כי התפשטות אסימפטומטית של Covid-19 לא התרחשה כלל, ובכך ערערה את הצורך בסגרים, הבנויים על הנחת היסוד של התפשטות הנגיף על ידי אנשים עם ובלי סימפטומים.



הפצה של אסימפטומטיים ללא תסמינים הייתה ההצדקה הבסיסית של סגרים שנאכפו בכל רחבי העולם. ההנחיה האחרונה של המרכז לבקרת מחלות (CDC) עדיין קובעת כי הנגיף "יכול להתפשט על ידי אנשים שאין להם תסמינים." למעשה, ה- CDC טען כי אנשים ללא תסמינים "מעריכים כי הם מהווים יותר מ -50 אחוז מההפצות."


שר הבריאות של בריטניה, מאט הנקוק (Matt Hancock) קידם גם הוא את המסר הזה והסביר כי הרעיון של הפצה אסימפטומטית של Covid-19 הביאה לכך שבריטניה המליצה בפומבי על מסכות והתייחסה ל"בעיית ההפצה של אסימפטומטיים ".



בניגוד להנחות הנ"ל, המחקר הנ"ל דחה את הרעיון של הפצה אסימפטומטית.

כאמור, המחקר עקב אחר 1,174 אנשים שהיו במגע קרוב עם 300 אנשים אסימפטומטיים שנמצאו חיוביים לנגיף Covid-19.

נעשו בדיקות לכל 1,174 האנשים, וכולם נמצאו שליליים ל- Covid-19.



האנשים האסימפטומטיים וכל מי שהיו במגע ישיר עמם הוכנסו לבידוד למשך שבועיים והיו במעקב צמוד.

לאחר שבועיים התוצאות נותרו זהות. "אף אחד מהמקרים שהתגלו כאסימפטומטיים חיוביים או מי שהיה איתם במגע קרוב לא הפך לסימפטומטי או נמצא חיובי ל Covid-19 במהלך תקופת הבידוד."



נלקחו תרביות מהאנשים האסימפטומטיים, אולם כולן יצאו שליליות, דבר המציין כי "אין נגיף בר-קיימא" במקרים החיוביים שהתגלו במחקר זה".



המחקר גרם גם כן להבנה כי עקב היחלשות הנגיף עצמו, "נדבקים חדשים היו בסבירות גבוהה יותר להיות אסימפטומטיים ובעומס נגיפי נמוך יותר מאשר מקרים של נדבקים קודמים."



תוצאות אלו אינן חסרות תקדים.

בחודש יוני, ד"ר מריה ואן קרקוב (Maria Van Kerkhove), ראש יחידת מחלות העוברות מבעלי-חיים לבני אדם בארגון הבריאות העולמי (WHO), הטילה ספק בהפצה של אסימפטומטיים.

בנאום במסיבת עיתונאים הסבירה ואן קרקוב, "מהנתונים שיש לנו, נראה שעדיין נדיר שאדם אסימפטומטי באמת מדביק אדם אחר." לאחר מכן היא חזרה על המילים "זה נדיר מאוד", אך למרות בחירת המילה "נדיר", ואן קרקוב לא הצליחה להצביע על מקרה אחד של הפצה אסימפטומטית, וציינה כי דיווחים רבים "לא מצאו העברה משנית הלאה."



הערותיה התנגדו לנרטיב השולט שמצדיק סגרים, ובאותה עת הדגיש המכון האמריקאי למחקר כלכלי (AIER) כי "היא ערערה את הרציונל האחרון שיכול להיות לסגרים, חובת מסכות, רגולציה לריחוק חברתי וכל המנגנון של האילוץ וכפייה לפיה אנו חיים במשך שלושה חודשים. "



ארגון הבריאות העולמי מיהר לפעול וביצע פניית פרסה, ולמחרת ואן קרקוב הכריזה כי הפצה של אסימפטומטיים הוא "שאלה מורכבת באמת ... אין לנו עדיין את התשובה הזו."

"אני חושבת שזו אי הבנה לקבוע כי הפצה אסימפטומטית ברחבי העולם היא נדירה מאוד. התייחסתי לתת קבוצה קטנה של מחקרים, " הוסיפה.



עם זאת, נראה שמחקר החדש בווהאן מציג ראיות מדעיות מוצקות לכך שהפצה אסימפטומטית אינה רק נדירה אלא אינה קיימת. בהתחשב בכך שהוא לא מצא "שום עדות לכך שאסימפטומטיים חיוביים שזוהו היו מדבקים", המחקר מעלה שאלות חשובות לגבי סגרים.


אין להתעלם ממחקר מדעי כה גדול של עשרה מיליון בני אדם, טען ג'פרי טאקר ב- AIER. הוא צריך להיות "חדשות ענקיות", והוא סולל דרך "לפתוח הכל באופן מיידי". למרות זאת, הדיווחים בתקשורת כמעט ולא היו. התקשורת פשוט התעלמה.

את העובדה הזאת הסביר טאקר: "לובי הסגרים מתעלם מכל מה שסותר את הנרטיב שלהם, ומעדיף אנקדוטות לא מאומתות על פני מחקר מדעי בפועל של 10 מיליון תושבים במה שהיה המוקד הגדול הראשון בעולם של המחלה שאנחנו מנסים להשתלט עליה כעת. "



הממצאים במחקר אמורים לאפשר לחברה להיפתח מחדש על-פי AIER.

ללא הפצה אסימפטומטית, החיים צריכים להתחדש ו"נוכל להקשיב לאינטואיציה הרגילה שלנו שאנשים בריאים יכולים לצאת ולא להוות סיכון לאחרים. "

"אנו ממשיכים לשמוע כיצד עלינו לעקוב אחר המדע," מוסיף טאקר. "אמירה כבר שחוקה. אנחנו יודעים מה באמת קורה".

הוא סגר את פרשנותו בשאלה: "עם ראיות מוצקות לכך שאין הפצה אסימפטומטית, עלינו לשאול: מי מקבל את החלטות ולמה?"

הכתבה פורסמה באתר lifesitenews בתאריך 23.12.2020


תרגום : פנחס רוזנר

עריכה : עמית

שימרו והגנו על בריאותכם עם

נוגד החמצון החזק ביותר בעולם

אנטי מיקרוביאלי ואנטי דלקתי

bottle-and-box326x440.png

צבע הכסף

386010_2-666514694.png
Paybox.jpg
bottom of page