top of page

ומה אם כל העולם טועה | אורלי וגיא

ביום ד׳, 05.01.2021, פירסמו אורלי וגיא את סרטם ״ומה אם כל העולם טועה״. ע״פ דיווחי הצופים, שעות ספורות אחר כך הוסר הסרט מפייסבוק.

בפוסט שפרסם דן מרגלית בעמוד הפייסבוק שלו לאחר שצפה בסרטון, כתב:

״אורלי וגיא: חרדת קורונה, חרפת קורונה


קיבלתי סרט שהוא תחקיר מרטיט, צורב, מדאיג, והוא אמת. חבריי אורלי וגיא ערכו והפיקו וראיינו והוציאו תחת ידם תחקיר יסודי עמוק על טיפולה של ישראל בסוגיית הקורונה. שורה ארוכה של חוקרות וחוקרים, אנשי מדע ורפואה סיפרו כיצד הממשלה אטמה אוזנה משמוע. מקובל לצטט "עיניים להם ולא ייראו, אוזניים להם ולא ישמעו", וחכמי ישראל בימי בית שני אמרו גם את הדברים בלשון אחרת: רואים, ואינם מבינים מה רואים. חוקרים אלה הביאו ראיה על גבי ראיה כי הסגר לא רק שאינו מועיל למלחמה בנגיף הקורונה אלא אפילו מזיק; העומס לכאורה על בתי החולים לא רק שאינו מתעצם אלא שהחרדה והאימה והפסיכוזה שמפיצה הממשלה משבשות את החיים בארץ, והופכות דורות של ישראלים לצמיתים (וסאלים) של הכסף.

אין תקציב לביטחון הלאומי. אין לתרופות הנחוצות. אין להבטחת העליונות הישראלית על ידי השקעה בבינה מלאכותית. אין לשיפור מערכת החינוך. אין לקידום האקדמיה שעליה נשען היתרון הישראלי. אין. ביבי שפך לשוק מיליארדים בלי סחורות ומצרכים חדשים. הוא קנה לנצרכים דגים במקום לנפק להם חכות.

אורלי וגיא - שסרטם זה מזכה אותם, לפחות, בהדלקת משואה בהר הרצל ביום העצמאות - ביקשו לא לפרסם לעת עתה את הסרט הייחודי הזה. לא אגלה גם מי בכירי המדע המשתתפים בו. גם לא מי מהם רומז, ויותר מרומז, מי מעמיתיהם המדענים בשרות הממשלה התקרנפו לטובת הלחץ והאינטרס של הפוליטיקאים.


אומר רק זאת: כמה וכמה ערוצי טלוויזיה סירבו להקרין את הסרט. לפחות באחד המקרים הוא הוצע להם חינם-אין-כסף. לא רצו בו. יתירה מזאת, אחד הרופאים טוען בסרט כי אתר חשוב בישראל סירב לפרסם מאמר שבין חותמיו היו זוכי פרס נובל בטענה שדעתם "מסוכנת". משפשף את הרשתית בעיניי, שמעתם? מי שמסביר מדוע הסגר מיותר או מזיק הוא בעל דעה "מסוכנת".

האם עד כדי כך הפכה התקשורת הישראלית לעיתונות סובייטית הנזקקת לגלאסנוסט ולפרסטרויקה? כל ערוץ הוא קצת פרבדה?

צפיתי בסרט ממרומי גילי ועם מחלת רקע, ביוגרפיה ברורה של מי שצריך להסתגר בביתו, ובזכרוני חלפו המלים יוסף ויסריונוביץ' דגשווילי סטאלין או מנגד פרנץ קפקא.

המומחים בסרט של אורלי וגיא ביקשו להביא את דברם לממשלה, ולא האזינו להם. הם רמזו שהאומה משלמת בבריאותה לטובת האינטרס הפוליטי של ראש הממשלה ושריו. הם כולאים אותנו בבית כדי שביבי לא ייאלץ להגיע לבית המשפט, ואם היה ספק מדוע בני גנץ שוב נפל בבור שכרו לו בליכוד בא יושב ראש עורכי הדין אבי חימי - כנראה גם הוא גרופי של ביבי - ודרש לסגור את כל בתי המשפט כדי לסגור את האחד שמעניין את ראש הממשלה, המחוזי בירושלים, זה שדן בעניינו. ואנו? אנו איננו קמים כראוי על הממשלה. היא מעלה אותנו על הקרונות ואנו משלימים עימה ונוסעים ברכבת שלה המובילה אל אופל הדיקטטורה. אין לנו כבר סתם ממשלה. יש לנו ממשלת שב"ס עם רב גונדר ביבי ורב כלאי אדלשטיין. ואנו, מה נותר לנו אם לא לצטט מגאון השירה העברית בספרד, מבשר הציונות בטרם היותה, הלא הוא יהודה הלוי: "ציון, הלא תשאלי לשלום אסירייך?"


616 צפיות0 תגובות

שימרו והגנו על בריאותכם עם

נוגד החמצון החזק ביותר בעולם

אנטי מיקרוביאלי ואנטי דלקתי

bottle-and-box326x440.png

צבע הכסף

386010_2-666514694.png
Paybox.jpg
bottom of page