top of page

ניו יורק מפסיקה לדרוש בדיקת קוביד כתנאי חובה בבתי ספר | Childrens Health Defense

מחלקת החינוך של מדינת ניו יורק פרסמה מכתב ב- 16 בפברואר ובו הודיעה לכל בתי הספר הציבוריים במדינה כי דרישת הסכמה

מהורים לבדיקת קוביד-19 לא תהווה כתנאי להדרכה אישית, או להשתתפות בפעילויות בית ספריות כלשהן, כולל חוגים.


המכתב מתייחס אך ורק לבתי ספר ציבוריים ולבתי ספר המקבלים מימון ממשלתי, וזאת בעקבות תביעה הקוראת תיגר על סגירת בתי הספר העירוניים בניו יורק ועל בדיקות חובה לתלמידים.


התביעה הוגשה ב-16 בדצמבר 2020 על ידי שמונה הורים בניו יורק וארגון הגנת בריאות הילדים (CHD) נגד משרד החינוך בניו יורק וראש העיר ביל דה בלאזיו (Bill de Blasio). ההורים מיוצגים על ידי עורכי הדין ג'יימס מרמיגיס (James Mermigis), ריי ל. פלורס השני (Ray L. Flores II), רוברט פ' קנדי ג'וניור (Robert F. Kennedy, Jr.) - יו"ר ה- CHD והיועץ המשפטי הראשי, ומרי הולנד (Mary Holland) - נשיאת CHD והיועצת הכללית.


במכתב שנשלח ב- 16 בפברואר מאת קתלין ר. קאלדו (Kathleen R. Cataldo), עוזרת הממונה על משרד שירותי התמיכה בסטודנטים, נאמר:

"המחלקה קיבלה דיווחים מהשטח כי חלק מבתי הספר המחוזיים דורשים את הסכמת ההורים בשם ילדיהם עבור ביצוע בדיקת קוביד-19 כתנאי לפעילויות הכוללות למידה אישית ופעילויות חוץ. המחלקה מבהירה בזאת כי הסכמת ההורה / האפוטרופוס לבדיקת קוביד-19 לתלמידים לא תהווה תנאי להדרכה אישית או לפעילויות בית ספר אחרות."


מאז ה- 19 בנובמבר 2020, ילדים בכיתות ו' עד יב' הוחרגו לחלוטין מחינוך בבית הספר. ניו יורק לא סיפקה תאריך ספציפי בו התלמידים הללו יחזרו לבית הספר.


מאז תחילת דצמבר, תלמידים עד כיתה ה' ובעלי צרכים מיוחדים הצליחו להשתתף בלמידה משולבת, בדרך כלל רק פעם-פעמיים בשבוע, אך רק אם הם עוברים בדיקות PCR לקוביד-19 בבית הספר. אם ההורים סירבו, מחלקת החינוך העבירה את ילדיהם ללמידה מרחוק לפחות למשך עשרת החודשים הבאים.


בתי הספר בניו יורק היו פתוחים לכל התלמידים ללמידה מעורבת מספטמבר עד אמצע נובמבר, למרות שלכל המשפחות הייתה אפשרות ללמוד למידה מרחוק. ראש העיר דה בלאזיו השבית את בתי הספר שוב בגלל העלייה בשיעור התוצאות החיוביות בבדיקת ה- PCR ברחבי העיר.


כפי שהצהירו מומחים מטעם התובעים בתביעתם, בדיקת PCR אינה מאבחנת הדבקה של קוביד-19, אפילו אם ניו יורק הציגה בפני ההורים כי היא עושה זאת. התובעים טוענים כי בדיקת PCR מניבה תוצאות חיוביות כוזבות רבות, המובילות לבידודים ולסגרים משבשי חיים ויקרים.


המרכז האמריקאי לבקרת ומניעת מחלות (CDC) קובע כי בדיקות בבית הספר ללא הסכמה מרצון היא "לא אתית ולא חוקית". התובעים טוענים כי כפייה של הורים לחתום על טפסי הסכמה בגין איום של הרחקה, היא איננה מרצון, ומחלקת החינוך פועלת תוך התעלמות בוטה מההנחיה הפדרלית לבריאות הציבור.


כפי שתואר בתביעה, למידה מרחוק פוגעת באופן לא פרופורציונלי במי שלא יכול להרשות לעצמו גישה לטכנולוגיה מודרנית, כולל אינטרנט מהיר, מחשבים, טאבלטים, מדפסות, סורקים ועוד. יתר על כן, רוב התלמידים בניו יורק הם שחורים והיספנים, והורים רבים נזהרים לשלוח את ילדיהם להליכים רפואיים ללא פיקוח עליהם. הם תוהים מה באמת קורה עם תוצאות הבדיקה של ילדיהם ודגימות ה- DNA.


הפדרציות המאוחדות של המורים (UFT) ואיגוד המורים בעיר ניו יורק פרסמו הצהרה כי מכתב המדינה סותר את התוכנית שמוסכמת על ידי בתי הספר והאיגוד. "אנו נלחם כדי לוודא שהפרוטוקולים הללו יישארו במקומם" כך הוצהר בעמוד הפייסבוק של UFT.


איגוד "מורים בעד בחירה בניו יורק" (NY Teachers For Choice), שמטרתו התנגדות למנדטים רפואיים מאולצים לכל אמריקאי על מנת שישמור על עבודתו, הגיבו לדרישות ה- UFT במכתב פתוח לנשיא UFT, מייקל מולגרו (Michael Mulgrew), ובו הסבירו מדוע הם תומכים בהנחיות החדשות. המכתב הסתיים כך:

"כמעט כל בית ספר אחר במחוז ניו יורק וברחבי הארץ, אינו כופה בדיקות קוביד על הצוות או על התלמידים מכיוון שהדבר אינו חוקי. אנו מבינים ומכבדים את העובדה שאתה מנסה לעשות את מה שאתה מאמין שהכי טוב והכי בטוח למי שמשתייך לאיגוד שלך. עם זאת, ה- UFT לא אמור לתמוך בצד שכופה פרקטיקה בלתי חוקית תחת המשמרת שלו. אנא קבל את ההנחיות החדשות של מחלקת החינוך של מדינת ניו יורק כדי להבטיח שמכבדים גם את זכויות המורים והצוות החינוכי."


התביעה מצד ה CHD וההורים בניו יורק תימשך עד שימצא פתרון לנושא סגירת בית הספר.


הכתבה פורסמה באתר Childrenshealthdefense ב- 17.02.2021


תרגום: פנחס רוזנר

עריכה לדפוס: עמית

שימרו והגנו על בריאותכם עם

נוגד החמצון החזק ביותר בעולם

אנטי מיקרוביאלי ואנטי דלקתי

bottle-and-box326x440.png

צבע הכסף

386010_2-666514694.png
Paybox.jpg
bottom of page