top of page

200,000 אנשי צוותי רפואה מסרבים לחיסון. מה הם יודעים? | Richieallen


כלי התקשורת בבריטניה מדווחים הבוקר (03.03.2021) כי כ-200,000 צוותי רפואה, העובדים בשירות הבריאות הלאומי (NHS) סירבו לקבל את הזריקה או ציינו כי הם לא מתכוונים לקבל אחת כזו.

במקום לנסות לברר מדוע עובדי הבריאות אינם ששים לקבל את הזריקה, התקשורת תוהה האם ניתן לחייב את הצוות לקחת את חיסון, או לא. התקשורת מכנה זאת "אין זריקה, אין עבודה". אף כתב בתקשורת המרכזית בבריטניה לא העז לשאול את השאלה היחידה שחשובה, שהיא: "מה הם יודעים?".


ה"דיילי מייל" דיווח הבוקר כי הסקירה הקרובה של הממשלה על דרכוני חיסונים, תבדוק במיוחד את השאלה האם צוותי הבריאות אשר דוחים את הזריקה יכולים להידרש באופן חוקי לקחת אותה.

הסקירה תבדוק גם האם ניתן להחיל חובת התחסנות לקורונה על עובדי בית אבות, שרובם אינם מועסקים על ידי המדינה. השאלה לגבי בירור המניעים של הצוות שדחה את החיסון אסורה.


יש לי מספר מקורות שעובדים בבתי חולים, בהוספיסים ובבתי אבות, אנשים שפגשתי לאורך הדרך. אחות שעובדת ב'סלפורד רויאל' (Salford Royal) אמרה לי אתמול כי ככל שהיא יודעת, לפחות שישה מעמיתיה לא ייקחו את החיסון. כששאלתי אותה מדוע, היא ענתה מיד: "שפעת החזירים."


רק לפני עשור, פרופסור גבריאל סקאלי (Gabriel Scally), כיום נשיא אפידמיולוגיה ובריאות הציבור בחברה המלכותית לרפואה, אמר לצוות שירותי הבריאות הלאומי לקחת את החיסון נגד שפעת החזירים כדי לשמור על עצמם ועל מטופליהם. באותה תקופה הוא היה מנהל בריאות הציבור בדרום מערב אנגליה. סקאלי דחק ברופאים, באחיות, במנקים ובסבלים לקחת את החיסון 'פנדמריקס' (Pandemrix). הוא הכריז שהחיסון בטוח ויעיל.

חיסון 'פנדמריקס' בוטל מכיוון שהרבה אנשים שקיבלנו אותו סבלו ממחלת נרקולפסיה. ממשלת בריטניה שילמה פיצויים של עשרות מיליוני לירות. פרופסור גבריאל סקאלי הופיע בשנה האחרונה בערוצי הטלוויזיה והרדיו בבריטניה מספר פעמים בשבוע, ודחף לקחת את החיסונים נגד הקורונה. שום כלי תקשורת בבריטניה לא העז לשאול את סקאלי על הפגיעות שקרו עקב החיסונים נגד שפעת החזירים.


צוותי שירות הבריאות הלאומי יודעים הכל על הנזק שנגרם על ידי החיסון כנגד שפעת החזירים. זה עשוי להסביר חלק מאלו שמסרבים (לא את כולם). אחרים שמעו את סיפורי האימה המתהווים מבתי אבות בנורווגיה, גיברלטר ובבייסינגסטוק כאן בבריטניה, שם התרחש גל מקרי מוות זמן קצר לאחר חיסון התושבים.

עובדי הבריאות ללא ספק שמעו על התופעות לוואי שדווחו בצפון איטליה ובגרמניה. עשרות מורים חלו מאוד לאחר שקיבלו את החיסונים שלהם, וכתוצאה מכך נסגר בית ספר יסודי אחד. מאות עובדי בית חולים ונהגי אמבולנס נעשו חולים בשתי ערים בגרמניה לאחר שקיבלו את החיסון.


התקשורת הבריטית לא יכולה, וגם לא תשאל את השאלה, "מה הם יודעים?", לציבור יש את הזכות לדעת מדוע 200,000 עובדי בריאות לא יגעו בחיסון הזה שלוחצים עליהם לקבל אותו.


הכתבה פורסמה באתר Richieallen ב-03.03.2021


תרגום: פנחס רוזנר

עריכה: עמית

שימרו והגנו על בריאותכם עם

נוגד החמצון החזק ביותר בעולם

אנטי מיקרוביאלי ואנטי דלקתי

bottle-and-box326x440.png

צבע הכסף

386010_2-666514694.png
Paybox.jpg
bottom of page