top of page

אין מידע מספק שחיסונים מונעים הפצה | ד״ר טל זקס, מודרנה

בראיון שנתן דר' טל זקס המנהל הרפואי של חברת מודרנה ל “Axios on HBO” בתאריך 23.11.2020 אומר דר' זקס כי לחיסון שהם פיתחו אין מספקי נתונים כדי לדעת אם הוא מונע הפצה והמידע הזה לא יהיה זמין כאשר מבצע החיסונים יחל.

דהיינו גם מי שיקבל את החיסון שלהם עדיין יוכל להיות נשא של נגיף הקורונה ,למרות שהוא עצמו לא יחווה תסמינים קשים של המחלה ולהעביר אותה למשהו אחר.

חוסר הוודאות הזה הוא כתוצאה של תהליך פיתוח החיסונים המהיר ביותר בהיסטוריה - 11 חודשים. בדרך כלל, ניסוי בחיסון יבחן את מקבלי החיסון במשך תקופה ארוכה יותר, ויבדוק לא רק אם הם חלו, אלא אם הם מפיצים את המחלה למשהו אחר גם כן . כל זה קורה בדרך כלל לפני שהחיסון נכנס לשימוש נרחב , אולם לא כך המצב כעת .

כזכור הFDA אישר את החיסונים של פייזר ומודרנה לשימוש חירום בלבד על ידי רשויות הבריאות וזה אינו האישור הקבוע.


במקביל יצרני התרופות ממשיכים בניסויים הסטנדרטיים שאמורים להוביל לאישור הקבוע. אך עד שיתפרסמו נתוני הניסויים ארוכי טווח או תוצאות ניסוי אחרות, מדידת התפשטות הנגיף תתבצע באוכלוסיות עם רמות התחסנות גבוהות, אם ההתפשטות מאטה, זה יוכיח שההעברה מופחתת באמצעות חיסון.


אבל זה צפוי לקחת את מרבית שנת 2021 כדי להגיע לרמות גבוהות של חיסון אפילו במדינות מתקדמות ורק אז, ניתן יהיה לבחון את התפשטות הנגיף...


מה שאומר שייקח עוד הרבה זמן כדי לדעת את התשובה לשאלה הזאת.

תרגום וכתוביות : פנחס רוזנר




135 צפיות0 תגובות

שימרו והגנו על בריאותכם עם

נוגד החמצון החזק ביותר בעולם

אנטי מיקרוביאלי ואנטי דלקתי

bottle-and-box326x440.png

צבע הכסף

386010_2-666514694.png
Paybox.jpg
bottom of page