top of page

מחקר קובע: המסיכה פוגעת בילדים | Green Med Info

מחקר תצפיתי אשר נערך בגרמניה בהשתתפות למעלה מ- 25,000 ילדים חושף כי השפעות שליליות משמעותיות על בריאותם הגופנית, הפסיכולוגית וההתנהגותית של ילדים, עשויות להיות נפוצות יותר בהשוואה למה שמדווח בתקשורת ועל ידי גורמי ממשל.


על פי תצפיות שהגישו ההורים – המסיכה משפיעה על כ- 68% מהילדים וגורמת ל- 24 תלונות בריאות שונות, ביניהן עצבנות, כאבי ראש, קשיי ריכוז וירידה בשמחה.

המחקר מפרט את הדיווחים של 17,854 הורים על תלונות בריאותיות ופגיעה בתפקוד שחוו ילדיהם כתוצאה מעטיית מסיכה של 25,930 ילדים.

המחקר נועד לחקור את הנרטיבים המצטברים שדווחו על ידי הורים, אנשי חינוך ורופאים אודות בעיות הולכות וגוברות ותלונות בריאותיות בקרב ילדים ובני נוער שעוטים מסיכות, וכן לספק את הרישום המקוון הראשון מסוגו בו הורים, רופאים, מורים ואחרים יכולים להיכנס לתצפיות.


מחברי המחקר הצהירו:

"אין מחקרים עצמאיים על השפעת השימוש במסיכות על ילדים ובני נוער. בנוסף, יש שימוש רווח של מסיכות בייצור בייתי, המכילות בתוכן חומרים לא ידועים. אין ממצאים לגבי השפעות ההגנה ותופעות הלוואי של ה"מסיכות היומיומיות" שרוב הילדים עוטים.

לנוכח הצעדים המתמשכים לרסן את מגיפת קוביד-19, וחובת הילדים ובני הנוער לעטות מסיכות בבית הספר לאורך תקופה ארוכה, יש צורך דחוף במחקר."


ב- 20 באוקטובר 2020, 363 רופאים התבקשו לערוך רישומים וליידע את ההורים והמורים על קיומו של הרישום. הנתונים כללו מידע אודות תפקיד הנרשם, נתונים דמוגרפיים, מחלות קודמות, סיבה ומשך עטיית המסיכה, סוג המסיכה, התלונות של הילד על פגיעה בתפקוד כתוצאה מעטיית המסיכה, תסמינים, בעיות התנהגות, והיחס האישי של המגיב (לבעיה של הילד) לאמצעי ההגנה שהממשלה הורתה כנגד הקורונה.

בממוצע, הילדים עטו מסיכות במשך 270 דקות ביום, כאשר הילדים דיווחו על פגיעה תפקודית כמעט באותו שיעור (67.7%) כמו ההורים (66.1%).


תוצאות המחקר סוכמו בצורה הבא :

הפגיעות העיקריות כללו - עצבנות (60%), כאב ראש (53%), קשיי ריכוז (50%), ירידה בשמחה (49%), חוסר רצון ללכת למסגרת חינוך (44%), חוסר נוחות (42%), לקויות למידה (38%) ונמנום או עייפות (37%).


אלו הן רשימת התלונות השכיחות, אולם היו תלונות נוספות.

פגיעות פיזיות כללו בין היתר בעיות עור, דימום מהאף, הזעה מוגברת, מיגרנה, לקות ראייה, קוצר נשימה, סחרחורת, עילפון, בחילות, חולשה, לחץ בחזה.

פגיעות נפשיות כללו בין היתר חרדה, סיוטים, חשש כללי מהעתיד, פחד מחנק, חשש ממוות של קרובי משפחה, חוסר נכונות לשחק, חוסר תאבון.

68% מההורים דיווחו על פגיעה בתפקוד הילד עקב עטיית המסיכה. הדיווחים כללו, בין היתר, עצבנות של הילד, ירידה בשמחת החיים, סירוב ללכת למסגרת חינוך, הפרעה בדפוסי שינה ואכילה, הופעת חרדות, אי שקט וירידה ברצון לשחק.


מחברי הדו"ח סיימו בדברי הסיכום הבאים:

"ילדים רבים עומדים מול אתגרים גדולים, והמשפחות מנסות לעזור ככל יכולתם. בעוד ששיעור האנשים שנמצאו חיוביים ל- SARS-CoV-2 ומספר החולים בטיפול נמרץ בגרמניה גבוה במקומות רבים, אנו מדווחים כאן על בעיה קטנה באופן יחסי ולא מייצגת: כמה אלפי ילדים שנראה כי הם סובלים מעטיית המסיכה או שעלולים לחוות בעיות בריאותיות בשל כך. המחקר שלנו מספק בסיס לסקר מייצג שעליו ניתן לבנות ניתוח מדויק של תועלת-סיכון של עטיית המסיכה אצל ילדים "


הכתבה פורסמה באתר Greenmedinfo ב- 18.12.2020


תרגום: פנחס רוזנר

עריכה לדפוס: עמית

שימרו והגנו על בריאותכם עם

נוגד החמצון החזק ביותר בעולם

אנטי מיקרוביאלי ואנטי דלקתי

bottle-and-box326x440.png

צבע הכסף

386010_2-666514694.png
Paybox.jpg
bottom of page