תדרי הסולפג'יו - הדנ"א האנושי - גלי המוח
מהם תדרי הסולפג'יו?
תדרי הסולפג'יו מרכיבים את סולם 6 הצלילים העתיק, שעל פי הסברה שימש במוזיקה המקודשת, ובכלל זה השירה הגריגוריאנית היפה והידועה.
האמונה היא כי השירה והצלילים המיוחדים המרכיבים אותה משרים ברכה רוחנית כאשר הם מושרים בהרמוניה. כל צליל בסולם הסולפג'יו מורכב מתדר הנדרש לאיזון האנרגיה שלנו ולשמירה על הגוף, הנפש והרוח בהרמוניה מושלמת.
ששת תדרי הסולפג'יו הם:
396 Hz – שחרור מאשמה ופחד
417 Hz – התרת מצבים ופתיחת אפשרות לשינוי
528 Hz – שינוי ופלאות (תיקון דנ"א)
639 Hz – חיבור/יחסים
741 Hz – ביטוי/פתרונות
852 Hz – חזרה אל הסדר הרוחני
תדרים אלו שימשו בלמעלה מ-150 יצירות שירה גריגוריאנית.
מהיכן מגיעים הצלילים הללו?
על פי דברי פרופ' ווילי אפל, ניתן לעקוב אחר מקורו של סולם הסולפג'יו העתיק עד למזמור לג'והן הבפטיסטי, בימי הביניים. ייחודו של ההמנון בכך שששת השורות הראשונות של המוזיקה מתחילות, בהתאמה, בששת הצלילים המופיעים בזה אחר זה בסולם, וכן, ההברה הראשונה של כל שורה מושרת בצליל הגבוה בדרגה אחת מן ההברה הראשונה של השורה שלפניה. היות והמוזיקה מקיימת תהודה מתמטית, התדרים המקוריים היו בעלי יכולת השראה רוחנית שגרמה למין האנושי להיות "אלוהי" יותר.
סולם הסולפג'יו המקורי פותח על ידי נזיר בנדיקטי, גידו ד'ארצו (חי בין 991 לספה"נ– עד 1050 לספה"נ לערך). הסולם שימש לזמרים ללימוד השירה המקודשת והשירים השונים בצורה קלה יותר. כיום אנו מכירים את סולם הסולפז' בעל 7 צלילים עולים שהוקצו להם השמות דו-רה-מי-פה-סול-לה-סי. הסולם המקורי היה בעל 6 צלילים עולים ששמותיהם היו אוט-רה-מי-פה-סול-לה. ההברות לשמות הצלילים בסולם נלקחו ממילות המזמור לסנט ג'והן הבפטיסט,אוט קוויאנט לאקסיס, שנכתב על ידי פאולוס דיאקונוס.
בסביבות 1970 מצא ד"ר ג'וזף פולאו, פיזיקאי וחוקר צמחי המרפא המוביל בארה"ב, ששה תדרי צליל אלקטרו-מגנטיים, התואמים את ההברות במזמור לג'והן הבפטיסטי.
כיצד התגלו התדרים?
על פי המסמכים המצויים באתר “Healing Codes for the Biological Apocalypse“, ד"ר ג'וזף פולאו זכה לחזון של שיטת פיתגורס להפחתה מספרית (נומרולוגיה). על ידי שימוש בשיטה זו הוא גילה את הדפוס של ששה קודים החוזרים על עצמם בספר במדבר, פרק ז' פסוקים י"ב עד פ"ג.
שיטת פיתגורס היא שיטת הפחתה פשוטה המשמשת לצמצום מספרים גדולים אל מספרים חד ספרתיים. מבוצע חיבור של ערכי כל הספרות במספר. אם לאחר החיבור הראשון התוצאה היא עדיין מספר בעל יותר מספרה אחת, חוזרים על התהליך. לדוגמה: 456 ניתן להפחתה כך: 4+5+6=15, חזרה נוספת: 1+5=6. וכך, תוצאת ההפחתה שבוצעה למספר 456 היא הספרה 6.
ד"ר ג'וזף פולאו מצא חזרות של נושא או עניין אחד בספר במדבר. בפרק ז', בפסוק י"ב (12) הוא מצא אזכור ליום הראשון, היום השני הוזכר בפסוק י"ח (18), היום השלישי בפסוק כ"ד (24), וכך הלאה עד לפסוק ע"ח (78) המדבר על היום השנים עשר.
ההפחתה הפיתגורית של מספרי פסוקים אלו היא:
פסוק 12 = 1 + 2 = 3 פסוק 18 = 1 + 8 = 9 פסוק 24 = 2 + 4 = 6פסוק 30 = 3 + 0 = 3 פסוק 36 = 3 + 6 = 9 פסוק 42 = 4 + 2 = 6וכך הלאה עד לפסוק 78 (ע"ח).
האם אתם רואים את החזרה של הספרות 396?זהו התדר הראשון.
את התדר השני מצא על ידי התבוננות בפסוק י"ג (13), המדבר על מנחה. ששה פסוקים לאחר מכן, בפסוק י"ט (19), אותה מנחה או רעיון חוזרים על עצמם, ועוד ששה פסוקים הלאה, בפסוק כ"ה (25) קיימת חזרה נוספת וכן הלאה. כך, בשימוש בשיטת ההפחתה הפיתגורית, גילה דפוס נוסף.דפוס זה הוא 417. זהו התדר השני. שאר התדרים נמצאו אף הם באותה שיטה.
המשמעויות הסודיות של ההברות העתיקות
כל צליל הוא בעל פוטנציאל ייחודי משלו
כפי שכבר אמרנו, ההברות ששימשו לציון הצלילים הן: אוט, רה, מי, פה, סול, לה. הן נלקחו מן הבית הראשון של המזמור לסנט ג'והן הבפטיסט:
Ut queant laxis Resonare fibris Mira gestorum Famuli tuorum Solve polluti Labii reatum
תרגום מילולי מלטינית:
"כדי שיישמע שוב קולם של העבדים,
שחרר פלאי בריאתך בצלילים,
שטוף אשמתנו שזיהמה את שפתינו"
במלים אחרות: כדי שאנשים יוכלו לחיות יחד בשלווה ולתקשר בהרמוניה את פלא בריאתם, ואת ברכת האל שאפשרה להם ליצור את ה"פלא" הזה, יש צורך בהתגלות אמיתית ובלתי מזוהמת של טבעם הרוחני של בני האדם. נראה, שהטקסט לעיל רומז כי צלילי הסולפג'יו פותחים ערוץ התקשרות עם האלוהי.
כל הברה נבחנה בקפדנות על ידי ד"ר פולאו וחוקרים מקצועיים אחרים. דיויד הולסה, חלוץ בתרפיית-צלילים, בעל למעלה מ-40 שנות ניסיון, מתאר את הצלילים כדלקמן: אוט – 396 Hz – הפיכת אבל לשמחה, שחרור אשמה ופחד רה – 417 Hz – התרת מצבים ופתיחת אפשרות לשינוי מי – 528 Hz – שינוי ופלאות, תיקון דנ"א פה – 639 Hz – יחסים, התחברות למשפחה הרוחנית סול – 741 Hz – ביטוי/פתרונות, ניקוי ופתרון לה – 852 Hz – חזרה אל הסדר הרוחני
הקליקו כאן לתיאור מפורט של כל צליל.
מדוע העולם המודרני שכח מהם?
תדרי הסולפג'יו אבדו משום שלאורך ההיסטוריה נעשה שימוש ביישומי כוונון שונים. מנהגי כוונון עתיקים השתמשו בשיטת הכוונון הידועה כ- “אינטונציה טהורה.” שיטת האינטונציה הטהורה עושה שימוש במרווחים הטהורים שבין כל צליל וצליל, שהיו קשורים מבחינה מתמטית באמצעות יחסים בין מספרים שלמים קטנים, והובילו לצליל טהור יותר.
מנהגי הכוונון שאומצו בתרבויות המערביות החל מן המאה ה-16 לערך, ועדין בשימוש כיום, ידועים כ"כוונון מושווה 12 צלילים".לפי יואכים ארנסט-ברנדט, הכוונון המושווה 12 צלילים יוצר זיוף בכל מרווחי העיצורים, למעט האוקטבה. הסולם המודרני יכול ליצור מצבים כגון חשיבה "בתוך הקופסה", רגשות דחוסים ומודחקים, תודעה מבוססת פחד או היעדר תודעה, שכולם נוטים לבוא לידי ביטוי בתסמינים גופניים הקרויים "אי נוחות" (Dis-ease) או "מחלה" (Disease).
הסולם המוזיקלי של ימינו אינו מסונכרן כלל בהשוואה לסולם הסולפג'יו המקורי. אם אנחנו רוצים להחזיר הרמוניה לחיינו, עלינו להחליף את הסולם המערבי הצורמני ברשת של יחסי מרווחים מתוחכמים ובהירים, של מוזיקת הסולפג'יו. תנו למוזיקה להפוך שוב למכשיר המעלה את טבע האדם ולשיטה המחברת אותנו עם מקור חיינו.
המפתח הסודי שלכם ליקום כווננו עצמכם חזרה אל הרטט המושלם
ניקולא טסלה, הגאון הגדול ואבי ההנדסה האלקטרו-מגנטית, אמר פעם, "אם הייתם יודעים את גדולתם של 3, 6, ו-9, היה בידכם המפתח ליקום". 3, 6, ו-9 הם רטטי השורש הבסיסיים של תדרי הסולפג'יו.
אלברט איינשטיין ציין: בכל הנוגע לחומר, אנו טעינו כולנו. מה שקראנו לו חומר, הוא למעשה אנרגיה, שהרטט שלה הונמך עד שתהיה נתפשת על ידי החושים. אין דבר כזה חומר." כל הדברים החומריים רוטטים בתדר מסוים ולכל דבר יש מנגינה משלו. טבעו המוזיקלי של החומר הגרעיני, החל באטום וכלה בגלקסיות, מוכר כעת סוף סוף על ידי המדע.
זוהי הסיבה לכך שתדרים אלו הם עוצמתיים כל כך. הם יכולים, פשוטו כמשמעו, להחזירנו אל הצלילים המקוריים של הספירות השמיימיות ולהציב את גופנו בתהודה מאוזנת. מוזיקת סולפג'יו היא המפתח ליקום. תוכלו להתעלם מזה, או להשתמש במידע כדי למצוא מרפא והרמוניה, בריאות ורוגע. פשוט נגנו את המוזיקה.
סולם הסולפג'יו העתיק
תדרי סולפג'יו אלו מרכיבים את סולם הסולפג'יו המקודש:
אוט – 396 Hz
המטרה: הפיכת אבל לשמחה, שחרור אשמה ופחד
תדר זה משחרר את האנרגיה והוא בעל השפעות מיטיבות על תחושות האשמה. הוא מטהר את תחושת האשמה, המייצגת לעתים קרובות את אחד המכשולים למימוש, ומאפשר השגת מטרות בדרך הישירה ביותר. צליל ה'אוט' משחרר אתכם מתחושת האשמה והפחד על ידי הורדת מנגנון ההגנה. תדר 396Hz תר אחר חסימות חבויות, אמונות שליליות השוכנות בתת-מודע, ומחשבות שהובילו אותנו אל המצבים בהם אנו מצויים כיום.
רה – 417 Hz
המטרה: התרת מצבים ופתיחת אפשרות לשינוי
הצליל העיקרי הבא בסולם הסולפג'יו מייצר אנרגיה של שינוי. תדר זה מטהר חוויות טראומטיות ומבהיר השפעות הרסניות של אירועים מן העבר. כאשר מדברים על תהליכים תאיים, הצליל 'רה' מעודד את התא ואת תיפקודיו בצורה אופטימלית. התדר 417Hz מספק לכם מגע עם מקור בלתי נדלה של אנרגיה, המאפשרת לכם לבצע שינוי בחייכם.
מי – 528 Hz
המטרה: שינוי ופלאות (תיקון דנ"א)
הצליל 'מי' משמש להחזרת הדנ"א למצבו המקורי, המושלם. תדר זה מביא שינוי ופלאות לחייכם. לאחר תהליך תיקון הדנ"א מגיעות ההשפעות המיטיבות - כמות מוגברת של אנרגיית החיים, צלילות מחשבה, מודעות, יצירתיות מתעוררת או מופעלת, מצבים של אקסטזה כגון שלווה פנימית עמוקה, ריקוד וחגיגה. הצליל 'מי' מפעיל את הדימיון, הכוונה והאינטואיציה, למען רתימתם למטרות הגבוהות והטובות ביותר שלכם.
פה – 639 Hz
המטרה: חיבור מחדש ואיזון, יחסים
תדר נוסף של סולם הסולפג'יו המקודש. הוא מאפשר יצירת קהילה הרמונית ויחסים בין-אישיים הבנויים על הרמוניה. הצליל 'פה' יכול לשמש לטיול בבעיות ביחסים בתוך המשפחה, בין שותפים, חברים או בעיות חברתיות.כאשר מדברים על תהליכים תאיים, 639Hz יכול לשמש כדי לעודד את התא לתקשר עם סביבתו. תדר סולפג'יו עתיק זה מעודד את התקשורת, ההבנה, הסובלנות והאהבה.
סול – 741 Hz
המטרה: פתרון בעיות, ביטוי/פתרונות
הוא מנקה את התא ("מסלק זיהומים") מן הרעלנים. שימוש תכוף בתדר 741Hz מביא לחיים בריאים יותר, פשוטים יותר ואף לשינוי בתזונה לעבר מזונות שאינם מזוהמים בסוגי רעלנים שונים. הצליל 'סול' מנקה את התא מקרינות אלקטרומגנטיות שונות. יישום נוסף לתדר צליל זה הוא פתרון בעיות מכל סוג. התדר החמישי של סולם הסולפג'יו ייקח אתכם גם לעבר כוחו של הביטוי העצמי, שתוצאתו היא חיים טהורים ויציבים יותר.
לה – 852 Hz
המטרה: הערת האינטואיציה, חזרה לסדר הרוחני
הצליל 'לה' מקושר ליכולתכם לראות מעבר לאשליות החיים, כמו למשל להבחין במטרות נסתרות של אנשים, מקומות ועצמים. תדר זה יכול לשמש כאמצעי לפתיחת האדם לעבר תקשורת עם הרוח חובקת-הכל.הוא מעלה את המודעות ומאפשר חזרה אל הסדר הרוחני. לגבי תהליכים תאיים, תדר 852Hz מאפשר לתא לשנות עצמו למערכת ברמה גבוהה יותר.
במחקר נוסף שנוהל על ידי ד"ר ליאונרד הורוביץ, הוא טוען כי גילה שלושה תדרי סולפג'יו נוספים:
סי – 963 Hz
צליל זה מעיר כל מערכת למצבה המקורי והמושלם. הוא קשור לאור ולרוח חובקת-הכל, ומאפשר חווייה ישירה, חזרה אל האחדות. תדר זה מקשר אותנו חזרה אל הרוח, או אל האנרגיות הבלתי רוטטות של העולם הרוחני. הוא יאפשר לכם לחוש את האחדות - אופיינו האמיתי.
174 Hz
הצליל הנמוך ביותר נראה כהרדמה טבעית. הוא נוטה להפחית כאב הן מבחינה פיזית והן מבחינה אנרגטית. תדר 174Hz מספק לאיברים תחושה של ביטחון, בטיחות ואהבה, ומעודד אותם להיות במיטבם.
285 Hz
תדר זה מסייע להחזיר רקמות למצבן המקורי. 285Hz משפיע על שדות האנרגיה, שולח להם מסר לביצוע בנייה מחודשת של אברים פגועים. הוא גם מסייע לגוף להתרענן ולהיטען באנרגיה.
סולם הסולפג'יו וצלילים נוספים
כפי שאתם יודעים כבר, סולם הסולפג'יו המקורי כולל 6 צלילים.תדרי הצלילים הם:396, 417, 528, 639, 741 ו-852. לפי הדפוס שנקבע על ידי צלילים מקוריים אלו, ניתן לחשב תדרים נוספים.קיימים שלושה תדרים שניתנים לחישוב, המצויים מתחת ל-396, לפני שהדפוס נשבר (63, 174, 285), וכלפי מעלה ניתן למצוא אינספור תדרים מעל 852, המתאימים לדפוס החישוב האמור. ראו להלן:
63
174 – הפחתת כאב
285 – השפעה על השדות המגנטיים
396 – הפגת סבל והפיכתו לאושר
417 – פתיחת האפשרות לשינוי
528 – השתנות ופלאות
639 – חיבור מחדש, יחסים
741 – ביטוי/פתרונות
852 – חזרה לסדר הרוחני
963 – הערת המצב המושלם
1074
1185
1296
1317 וכן הלאה.
כל התדרים הנוספים הללו ניתנים להפחתה ל-3,6 או 9, אולם האם המשמעות היא שעלינו להשתמש בהם כפי שאנו משתמשים בצלילים הראשיים של סולם הסולפג'יו? לשם ההגינות, אני ממליץ להתמקד ב-9 צלילי הסולפג'יו. 6 הראשיים ו-3 הנוספים (174, 285, 936) נושאים בחובם טווח אינסופי של תכונות ריפוי. הם נחקרו בהרחבה ואנשים רבים חווים את השפעותיהם המיטיבות כל יום.
אני יודע שיש אומנים המשתמשים בתדרים נוספים ביצירתם, ואף שאין בכך כל רע, ניסיוני מלמד שהאם אינם מחזקים את כוחם של הצלילים הראשיים. כך גם לגבי התדר הקרוי "תדר מאסטר" (1122Hz). במקום לנסות להמציא מחדש את הגלגל, אני ממליץ דווקא לחזור אל הפשטות, היופי וההרמוניה של סולם הסולפג'יו המקורי.
כיצד להשתמש בתדרי הסולפג'יו
קיימים אתרים רבים וחברות שמע המספקים מידע על אופן השימוש במוזיקת הסולפג'יו העתיקה. הניסיון שלי מלמד שככל שנעשה פחות, כך הריפוי יהיה מיטיב יותר. הקדמונים לא נזקקו לספרי ההדרכה המודרניים שלנו כדי ליהנות מן היופי והברכה של מוזיקת הסולפג'יו.
לכו אחר האינטואיציה ושחררו את מחשבותיכם.
זוהי הסיבה שאני ממליץ לצרף רק מעט מאד עצות מועילות במקום להפוך את התהליך למסובך ומייגע. זכרו: אל תגבילו את עצמכם לאופן השימוש במוזיקה.
השתמשו בהצעות פשוטות אלו כנקודת מוצא. האזינו לגופכם וצרו את השיטה הייחודית והבלעדית לכם לאופן השימוש בתדרי הסולפג'יו.
אין צורך להאזין לצלילי הסולפג'יו בסדר מסוים כלשהו. אחרי הכל, הנזירים הגריגוריאניים שרו את כל הצלילים יחד בצורה הרמונית, לא בזה אחר זה.זוהי גם הסיבה לכך שכל מדיטציות השמע שלי אינן מתמקדות בתדר מסוים אחד בלבד, אלא כוללות תערובת הרמונית גם של צלילי הסולפג'יו האחרים.
אוזניות אינן נדרשות אולם הן עשויות לסייע לכם בהגברת הגירוי והמיקוד.אני ממליץ להשתמש באוזניות סטריאו מאיכות טובה (כגון אלו) או ברמקולים. נגנו את המוזיקה בעוצמה נמוכה עד בינונית.
הקשיבו למוזיקה לפחות 3 פעמים בשבוע, למשך תקופה של 4-6 שבועות. להשפעה מקסימלית אני ממליץ על האזנה יומיומית.כמובן שלא מדובר על כך שתאזינו למוזיקה 24 שעות ביום.פשוט מצאו את הקצב המתאים לכם ואל תנסו לדחוס יותר מדי בבת אחת.אני ממליץ להכניס את ההאזנה ללוח הזמנים (כמו למשל, בוקר, אחה"צ, ערב).
מצאו מקום שקט ונוח בו אתם יכולים לשבת או לשכב. אין "תנוחת סולפג'יו" מיוחדת. אתם יכולים להאזין בעיניים עצומות או פקוחות.תוכלו גם להאזין לתדרים ברקע, במהלך הפעילות היומית הרגילה שלכם (למעט פעילויות הכרוכות בסיכון, כגון נהיגה וכד').
בעת האזנה אין צורך באמירות מסוימות. פשוט הניחו לגלים המשחררים של מוזיקת הסולפג'יו לשטוף את מחשבותיכם, גופכם ונפשכם. הניחו למחשבות להיות פתוחות וערניות לכוחם של הצלילים המרפאים.תנו לעצמכם לצלול אל תוך הצלילים המרגיעים של סולם הסולפג'יו, ואז חזרו ושימו לב למקום בו אתם נמצאים.
תורגם מאנגלית – יעל רמון, פברואר 2021
קישור לטקסט המקורי: https://attunedvibrations.com/
Comments